Publicador de continguts

Recerca, Anàlisi i Desenvolupament Global

Ja està disponible la memòria anual 2017!

Aquest any la memòria inclou una secció de destacats, amb els principals resultats de la institució

28.06.2018

Un equip de 409 persones de 36 nacionalitats diferents, 443 publicacions científiques (43% d'elles en el primer decil), un producte llançat al mercat, 819 alumnes inscrits en els diferents cursos, 3.453 impactes en mitjans, 43 activitats de divulgació…. Aquestes són algunes de les xifres que reflecteixen la intensa activitat de la nostra institució al llarg de l'any passat.

La memòria anual 2017 d’ISGlobal ve amb algunes novetats de format. Per començar, és el primer any que, per raons de sostenibilitat, no s'imprimeix. A més, inclou una secció de destacats amb els principals resultats en matèria de recerca, translació i formació.

Quant al contingut, destaca la reestructuració de l'organització científica amb l'objectiu de reforçar els programes de recerca i augmentar la sinergia entre els mateixos, i l'obtenció de diversos projectes d'envergadura (per exemple, per augmentar el tractament preventiu contra la malària en l'embaràs o explorar l'efecte de la contaminació ambiental sobre el cervell dels nens). També la creixent diversitat d'alumnes (tant pel seu origen com per la seva experiència) inscrits en el Màster de Salut Global i altres cursos organitzats pel departament de formació. Així mateix, al llarg del 2017 assumim un paper de lideratge en diferents iniciatives nacionals i internacionals entorn de la els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Finalment, l'institut A prop va concedir la qualificació més alta a ISGlobal per la seva producció científica, visibilitat i progrés en la translació del coneixement. Al seu torn, el Comitè Assessor Extern va emetre una sèrie de valuoses recomanacions per reforçar el paper de la institució en la salut global.

Com subratllen Antoni Plasència (director general) i Josep M. Antó (director científic) en la seva carta, “ara hem d'implementar, a partir de les nostres fortaleses, el nou pla estratègic (2017-2020) i continuar abordant els desafiaments actuals en salut global a través de la generació de ciència de qualitat i la seva translació a polítiques basades en l'evidència.”