Publicador de continguts

Formació

Barcelona acull l'Assemblea General de la xarxa internacional d'institucions d'educació superior en salut global tropEd

ISGlobal, membre de tropEd, organitza l'Assemblea General a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB

02.03.2017

L'excel·lència en formació es promou a través de l'intercanvi de coneixement, del foment de la mobilitat i d'enfocaments interdisciplinaris. Sobre aquesta idea treballa la xarxa internacional d'institucions d'educació superior en salut global tropEd, que acaba de celebrar la seva Assemblea General a Barcelona. L'acte, que ha estat organitzat per ISGlobal, ha tingut lloc entre els dies 23 i 25 de febrer a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona (UB).

En total, més de 20 representants dels membres de la xarxa han estat presents en l'Assemblea General on s'han discutit assumptes relacionats amb els enfocaments metodològics i pedagògics dels programes acadèmics, l'acreditació dels cursos o els diferents models de tesis de màster que tenen les institucions que formen part d'aquesta xarxa. A més, la reunió ha servit també per presentar la nova etapa d’ISGlobal, una vegada completada la integració amb el CREAL, i per avaluar la candidatura de dues organitzacions que han sol·licitat formar part de la xarxa: l'Escola Nacional de Salut Pública de Rabat, al Marroc, i el Ifakara Health Institute de Tanzània.

tropEd  és una xarxa internacional d'institucions d'educació superior en salut global d'Europa, Àfrica, Àsia, Austràlia i Amèrica Llatina, que ofereix programes de formació per contribuir al desenvolupament sostenible i millorar la gestió dels serveis de salut de les poblacions desfavorides. Utilitza un enfocament innovador que prioritza la mobilitat de les persones, l'intercanvi d'experiències en diferents disciplines i l'establiment d'una norma comuna en matèria d'educació i formació.

ISGlobal – Universitat de Barcelona i tropEd

El Màster en Salut Global ISGlobal-UB posseeix l'acreditació tropEd. Els estudiants que segueixen l'especialitat tropEd cursen el mòdul principal a Barcelona i posteriorment cursen un mínim de 10 crèdits ECTS a l'estranger, en institucions que també formen part de la xarxa tropEd. Al mateix temps, el Màster en Salut Global rep estudiants d'altres centres que acudeixen a Barcelona per seguir els cursos opcionals avançats. “La mobilitat d'estudiants i professors que caracteritza el programa contribueix a la internacionalització dels nostres cursos”, destaca Núria Casamitjana, directora de formació d’ISGlobal. “Formar part de la xarxa tropEd facilita l'intercanvi de bones pràctiques en metodologia d'ensenyament i aprenentatge, i ens enriqueix amb enfocaments diferents”.